ping ping .

ping

خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی کدامند؟

آشنایی داشتن با خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی باعث می شود که در صورت بروز هرگونه مشکلی به ایراد آن پی ببرید. چیلرها از جمله دستگاه هی کاربردی در صنایع هستند که در حالت کلی به دو نوع تراکمی و جذبی دسته بندی می شوند. چیلرهای جذبی با اینکه کمپرسور برقی ندارند اما امکان خرابی در این دستگاه نیز وجود دارد. در صورت خراب شدن قطعه ای از چیلر جذبی ممکن است عملکرد دستگاه به صورت کامل با مشکل مواجه شود و به همین دلیل بهتر است با خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی آشنایی داشته باشید که در صورت بروز مشکلات جزئی امکان رفع آن برای شما وجود داشته باشد. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

خرابی سیستم آب خنک کن
یکی از خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی را می توان سیستم آب خنک کن آن دانست. این نوع خرابی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- به دلیل رطوبت بالا ممکن است دمای آب خنک کن کمتر افت کند
- رسوب گرفتن لوله ها
- کمبود میزان آب خنک کن
- نشت کردن آب به هر دلیل سوراخ شدن یا خوردگی مخزن
خرابی سیکل مبرد
یکی دیگر از خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی، خرابی سیکل مبرد چیلر است که از جمله علت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- شارژ بیش از حد مبرد
- چرخش برعکس در پمپ مبرد
- رسوب گرفتگی در لوله ها
- نشتی مبرد به دلیل خوردگی به سمت جاذب
- آلوده شدن مبرد
- باز بودن شیر مبرد
خرابی سیستم آب سرد
آب سرد نقش اساسی در چیلرهای جذبی ایفا می کند و به همین دلیل هرگونه مشکل در آن از جمله خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی به شمار می رود. از جمله دلایلی که باعث اینگونه خرابی می شود باید به موارد زیر اشاره کرد:
- بیش از اندازه بودن میزان دبی آب سرد
- وجود نشتی در مخزن
- رسوب گرفتگی در لوله ها

خرابی مبدل های حرارتی محلول
مشکل در مبدل های حرارتی محلول نیز در لیست خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی قرار می گیرد. از جمله علت های آن‌نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- کم‌شدن دبی جاذب به دلیل گرفتگی میل
- کم شدن دبی جاذب به دلیل گرفتگی یا خرابی لوله ها
خرابی سیکل جاذب چیلر جذبی
خراب شدن سیکل جاذب از جمله خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی است. این مشکل ممکن است در هر یک از انواع چیلرها رخ بدهد که در ادامه به بررسی علت های این نوع خرابی پرداخته ایم:
- ناکافی بودن میزان افزودنی
- دبی نامناسب مبرد
- ایجاد اختلال در کارکرد اینورتر و کنترل
- اختلاف دما زیاد سرد یا گرم در هوای ورودی به آب خنک کن
- ضعیف بودن شرایط مکش
- کریستالیزه شدن
کنترل دمای آب
دمای آب از اهمیت ویژه ای در چیلرهای جذبی برخوردار است و همواره باید به آن توجه داشته باشید. در صورتی که دمای آب مناسب نباشد عملکرد دستگاه چیلر با اختلال مواجه خواهد شد. از جمله مواردی که باید به آنها توجه داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- نامناسب عمل کردن حسگر دما
- نامناسب عمل کردن ریزپردازنده

تعمیر خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی
برای تعمیر خرابی های چیلر جذبی می توانید خودتان نیز اقدام کنید اما طبیعتا ممکن است توانایی های مورد نیاز برای رفع تمامی مشکلات دستگاه را نداشته باشید. سپردن این کار به مراکز معتبر بهترین روش خواهد بود و در صورتی که مرکز معتبر تعمیرات را انتخاب کرده باشید می توانید بدون هیچگونه نگرانی تعمیرات دستگاه خود را به آنها بسپارید. مسئولین شرکت ما بهترین خدمات را ارائه کرده اند و می توانید از بهترین خدمات تعمیری بهره مند شوید.
خرابی کمپرسور چیلر چه علائمی دارد؟
کمپرسور یکی از قطعات چیلر است که به کرات دچار خرابی خواهد شد. در این بخش از متن به استناد شرکت راگاسرد خواهیم گفت:
کمپرسور چیلر اصلی ترین نقش را در فرایند سرمایش توسط این سیستم تهویه مطبوع ایفا می کند. انواع مختلفی از کمپرسورهای چیلر وجود دارند که هرکدام در یکی از سه دسته اصلی پیستونی، اسکرول و روتاری قابل دسته بندی هستند. اصلی ترین نشانه خرابی کمپرسور چیلر عدم کارکرد صحیح آن است.

هزینه خرابی های پرتکرار چیلرهای جذبی
هریک از انواع خرابی های چیلرهای جذبی میزان هزینه های متفاوتی هم خواهند داشت و بستگی به قطعه خراب شده خزینه ها نیز متفاوت است. اما در حالت کلی میزان هزینه های تعمیر چیلرهای جذبی پایین تر از چیلرهای تراکمی است. جهت مشاهده میزان هزینه مورد نیاز برای تعمیر دستگاه خود می توانید از کارشناسان شرکت ما کمک بگیرید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۰:۲۴ توسط:آوا موضوع: نظرات (0)